Web Developer

Backface culling

Viacej o tejto problematike sa dočítate na tejto stránke a nižšie niečo v angličtine, keďže sa mi nechcelo prekladať :
In computer graphics, back-face culling determines whether a polygon of a graphical object is visible, depending on the position of the camera. It is a step in the graphical pipeline that tests whether the points in the polygon appear in clockwise or counter-clockwise order when projected onto the screen. If the user has specified that front-facing polygons have a clockwise winding, if the polygon projected on the screen has a counter-clockwise winding it has been rotated to face away from the camera and will not be drawn.

The process makes rendering objects quicker and more efficient by reducing the number of polygons for the program to draw. For example, in a city street scene, there is generally no need to draw the polygons on the sides of the buildings facing away from the camera; they are completely occluded by the sides facing the camera.

Objektový návrch štruktúry:

Náhľad:

 
Zdrojové súbory projektu:
 
spustitelný projekt : BackFaceCulling.exe - projekt vyžaduje prítomnosť behového prostredia .NET Framework 2.0 a taktiež zopák knižníc z prostredia .NET Framework 3.0 na Vašom počítači!
projekt v zdrojovom tvare : BackFaceCulling_source

O stránke

Vitajte na mojej stránke Tonny HomePage, ktorá vznikla okrem iného aj za účelom prezentovania Content Management systému liMet, ktorý je témou mojej bakalárskej práce.
Sitemap Sitemap      Valid css CSS      Valid XHTML XHTML     RSS RSS Hosting Sponsor: Netropolis s.r.o           © Anton Urbaník 2008